Novinky

Váš šestý smysl ve světě realit...

Rychle, bezpečně a za nejvyšší možnou cenu

Bez starostí a pouze
slušným nájemcům

Prověřené nemovitosti
po celé České republice

Byty, domy, komerční prostory od solidních majitelů

Byty Domy Rekreace Komerční Ostatní Pozemky

Typ nabídky

Druh bytu

Kraj

Cena nemovitosti

Jak si mám v té obrovské konkurenci vybrat realitní kancelář?

Otázka

Dobrý den, chci prodat byt v Praze, ale nevím jak se mám zorientovat mezi realitními kancelářemi. Jak tedy vybrat solidní realitní kancelář? Paní Hana Z.

 

Odpověď

První otázka zní, kde vůbec realitní kanceláře hledat? Vycházejte tedy z předpokladu, že aby byla vidět vaše nemovitost, musí být vidět i realitní kancelář. Hlavními prameny jsou tištěné realitní magazíny a větší realitní servery. Navštivte internetové stránky RK. Jejich provedení a obsah Vám hodně napoví. Zjistíte zde, jaké nemovitosti v jakých lokalitách RK nabízí. Zda má v lokalitě zastoupení či jaké způsoby prezentace realitních zakázek využívá. Dle těchto kriterií poté vyberte 3 - 5 realitních kanceláří. Nezapomeňte, že jde o prodej často milionového majetku, je proto nutné věnovat tomu čas. Určitě se vám to vyplatí. Vybrané kanceláře oslovte s nabídkou vaší nemovitosti. Rychlost reakce pracovníků realitní kanceláře je zásadní kritérium pro výběr. Sjednejte si schůzku a informujete makléře, že si chcete pro spolupráci vybrat pouze jednu kancelář, ale nyní jste oslovili i další, z nichž si vyberete. Zde se začne lámat chleba. Někteří makléři ani nebudou chtít přijet s tím, že jim stačí fotky, jiní si najdou čas za 14 dní. Takové rovnou vyřaďte. Makléř by měl na nabídku reagovat ihned a schůzku nabídnout v nejbližším možném termínu. Při osobní schůzce s makléřem zapojte všechny své zkušenosti a dejte na vlastní instinkt. Jen díky němu nepodlehnete fintám, jež jsou denním chlebem makléřů. Nebojte se na cokoli zeptat. Je dobré si připravit pár otázek, ohledně průběhu celé transakce, tržní ceny, výše provize, zajištění právních služeb či poprodejního servisu. Zajímejte se především o to, kde bude vaše nemovitost inzerována, a nenechte se opít rohlíkem, že internet dnes bohatě stačí. Není to pravda. Všímejte si vystupování, mluvy i oblečení. Zajímejte se o makléřovi zkušenosti a odbornost. Určitě požadujte reference předchozích klientů. Pozor; fotografovat dovolte pouze tomu, s kým chcete navázat spolupráci. Ostatním oznamte, že se v případě zájmu o spolupráci ozvete. Vyhnete se tak nemilé, ale časté situaci, kdy se vaše nemovitost objeví bez vašeho vědomí na internetu. Vždy žádejte návrh zprostředkovatelské smlouvy a dejte si čas na její prostudování. Výmluvy, proč to tak nejde, nevěstí nic dobrého. Obzvlášť pozor na věty typu: "Smlouvy s klienty neuzavíráme, nechceme vás nijak omezovat." či "Smlouvu nepotřebujeme, přece jsme se domluvili," atd. Pamatujte, že nejvíc problémů vzniká právě ve vztazích bez písemné smlouvy.

Děkujeme za dotaz.

Mgr. Oldřich Platil
ředitel právního oddělení

[Přeskočit navigaci]

Časté otázky a odpovědi (FAQs)

Nenašli jste požadovanou otázku s odpovědí? Napište nám.

POLOŽIT OTÁZKU ON-LINE

Odesláním formuláře beru na vědomí zpracování osobních údajů.

Novinky